Nasze zadania

 

Najtrudniejszym etapem realizacji projektu eTwinning było opracowanie własnych kart pracy dla kolegów ze szkół partnerskich. Karta pracy powinna zawierać połączenie zadań matematycznych z kodowaniem ruchu Ozobota. Poziom trudności należało dostosować do odbiorców zadań.

Uczniowie pracowali w grupach. Przydział do grup odbył się w sposób losowy za pomocą aplikacji ClassDojo.

Ustalono, że wszyscy skorzystają z gotowych szablonów tras dla Ozobota zamieszczonych w książce p. Anny Świć „Uczymy dzieci programować. Edukacja wczesnoszkolna. Część I” oraz na stronach internetowych www.edu-sense.pl

Karta pracy nr 1
Zakoduj tak trasę dla Ozobota, aby przejeżdżając po planszy przejechał tylko obok liczb parzystych. Nie może wjechać na żadne pole z liczbą nieparzystą. Które pole należy do danej liczby wskazują kreski.

Karta pracy nr 2
Przeprowadź po planszy (za pomocą kodów) tak Ozobota, by zebrał kolejno wszystkie liczby rzymskie od I do XII. Strzałki wskazują, które pole należy do danej liczby.

Karta pracy nr 3
Przeprowadź po planszy tak Ozobota, aby mijał tylko pola z kolejnymi dniami tygodnia, zaczynając od poniedziałku. Nie może wjeżdżać na inne pola. Przyporządkowanie trasy do pola wskazują strzałki.

 

Jak prawdziwi programiści, uczniowie po opracowaniu swych matematycznych podróży dla Ozobota, dokonali debugowania skryptów. Okazało się to niezbędną czynnością przed wysłaniem zadań do naszych kolegów. Wszystkie zaistniałe niejasności poprawiono, a następnie karty zeskanowano i opublikowano na padlecie.