WebQuest „Myślenie ma przyszłość”

W ramach Programu mPotęga Fundacja mBanku w partnerstwie z Fundacją Dobra Sieć zorganizowały Konkurs grantowy wspierający edukację matematyczną uczniów w  klasach 4 – 6 szkół podstawowych.

Konkurs odbywał się w dwóch etapach. Z dziesiątek projektów zgłoszonych przez szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne, organizacje pozarządowe, uczelnie wyższe, biblioteki, Kapituła wybrała do kolejnego etapu 60 prac. Projekty zostały zaprezentowane na stronie internetowej mFundacji i przez dwa tygodnie internauci mogli głosować na najciekawsze z nich.

W grupie projektów, które uzyskały największą ilość głosów i uznanie Kapituły znalazł się projekt zgłoszony przez Szkołę Podstawową nr 3 im. Mikołaja Kopernika w Pabianicach. Autorką nagrodzonego projektu jest mgr Renata Nowak, nauczyciel matematyki i informatyki. Wyróżnienie oznaczało otrzymanie dotacji z Fundacji mBanku w wysokości wnioskowanej w projekcie, tj. 4700 zł. Pieniądze zostały przeznaczone na zakup notebooka i projektora multimedialnego, które są wykorzystywane w czasie realizacji nagrodzonego projektu.

projektor2
projektor
projektor3

„Myślenie ma przyszłość – WebQuest” to tytuł nagrodzonego projektu. Jest on realizowany od września do grudnia we wszystkich klasach szóstych SP3. Ma on na celu rozwinięcie zdolności matematycznych: logicznego, strategicznego myślenia, doskonalenie umiejętności rachunkowych, rozwój wyobraźni. Jest realizowany innowacyjną metodą nauczania jaką jest WebQuest.

Ponad 120 szóstoklasistów SP3 zgłębiało przez 3 miesiące tajniki łamigłówek matematycznych, a przy okazji nauczyło się tworzyć naukowe blogi, prezentacje w chmurze czy animowane avatary. Uczniowie uczyli się trudnej sztuki kompromisu, współpracy w grupie, dokonywania wyborów. Przekonali się, że komputer w ich rękach może służyć nie tylko rozrywce, ale może być narzędziem wykorzystywanym do pracy, ułatwiającym komunikację ze współpracownikami, w celu tworzenia wspólnego projektu. Zobaczyli, że każdy z nich ma wielki wpływ na osiągnięcie końcowego sukcesu przez zespół. Każdy pomysł, zdjęcie wykonane komórką, narysowana na kartonie plansza, znajomość muzyki, którą można wykorzystać jako podkład dźwiękowy, to krok do uzyskania większego aplauzu publiczności, a w efekcie wyższej oceny końcowej projektu.

gabrysia

Uczennice z klasy VI c prezentują pracę na temat tangramu

Dzięki Fundacji mBanku SP3 otrzymała nie tylko finansowe wsparcie w postaci sprzętu, który będzie wykorzystywany na zajęciach przez dziesiątki uczniów, ale przede wszystkim możliwość realizacji zajęć, które pokazują młodemu pokoleniu, że można efektywnie łączyć korzystanie z zasobów informacyjnych świata, wykorzystywanie nowoczesnych technologii z uczniem się matematyki. Uczniowie mogli przekonać się, że matematyczne zagadnienia kryją w sobie wiele tajemnic i magii, a oni sami mogą być specjalistami w ich zgłębianiu i przekazywaniu swej matematycznej wiedzy innym.

Strona WebQustu wykonana na potrzeby projektu z I Edycji

www.projekt-sp3.blogspot.com

Projekt „Myślenie ma przyszłość. Webquest” z I Edycji Programu został nagrodzony przez mFundację, jako wyjątkowo nowatorski i godny uwagi, główną nagrodą – grantem na jego ponowaną realizację w następnym roku szkolnym, w II Edycji Programu mPotęga.

Artykuły na temat przebiegu reazlizacji zadań projektowych

Matematyczne łamigłowki – program mPotęga w SP3
Realizacja programu grantowego Fundacji mBanku
„Myślenie ma przyszłość – WebQuest”
Webquest – II edycja nagrodzonego projektu „Myślenie ma przyszłość”
Wielki sukces projektu grantowego „Myślenie ma przyszłość – webquest”
Podsumowanie projektu grantowego mPotęga