Opis projektu:
W trakcie trwania projektu będziemy prezentować związek między sztuką i matematyką. Ekspozycje będą prezentowane we wszystkich partnerskich szkołach oraz na ich stronach internetowych.
W projekcie uczestniczą uczniowie w wieku 10 – 14 lat.
Na początku zaprezentujemy dzieła słynnych malarzy i wraz z uczniami odkrywać będziemy związek ich dzieł z prawami matematyki. Następnie nasi uczniowie podejmą się roli twórcy działa sztuki, kierując się w swej pracy zasadami matematycznymi, szczególnie tymi rządzącymi w świecie geometrii. W swych pracach uczniowie będą wykorzystywać karton, kolorowy papier, ołówek, cyrkiel, ale również programy komputerowe (GeoGebra, PowerPoint, edytory grafiki) oraz platformy internetowe – Padlet, Prezi i inne. Młodsi uczniowie będą częściej pracować z papierem, natomiast starsi uczniowie wykonają wiele prac za pomocą narzędzi elektronicznych.
Nauczyciele zapewnią uczniom wiele różnych możliwości wzajemnej współpracy.
Cele, kompetencje:
- Uczniowie doskonalą umiejętności matematyczne,
- Uczniowie poszerzają swe horyzonty myślowe,
- Uczniowie rozwijają swą kreatywność i przedsiębiorczość,
- Uczniowie rozwijają umiejętności językowe,
- Uczniowie rozwijają umiejętności informatyczne,
- Uczniowie doskonalą kompetencje społeczne, pracy zespołowej,
- Nauczyciele poszerzają wiedzę dotyczącą związków matematyki ze sztuką,
- Nauczyciele wzbogacają swe bazy materiałów metodologicznych,
- Nauczyciel doskonali umiejętności językowe, informatyczne, a zwłaszcza kompetencje Web 2.0
Plan działań:
Stworzenie planu pracy i harmonogramu działań. Szkoła partnerska z Niemiec wykona strukturę TwinSpace, pozostali nauczyciele włączą się do pracy w charakterze administratorów.
Wstępnie zaplanowane tematy:
1) Sztuka, a okręgi i wielokąty
2) Ornamenty w sztuce i codziennym świecie
3) Linie i krzywe
4) Grafika 3d i wydruki 3d
Więcej tematów zostanie omówionych i wdrożonych w trakcie pracy. Poświęcimy wiele uwagi zaprezentowaniu różnych projektów, które będą dla uczniów wyzwaniem i zmotywują ich do pracy oraz nawiązania współpracy
Spodziewane efekty:
Publiczny portal TS dotyczący projektu na platfomie eTwinning, zawierający:
- prezentację wszystkich zespołów uczestniczących w projekcie, prezentacje szkół, miast, regionów z których pochodzą.
- wiele działów z zadaniami dotyczącymi poszukiwania związków między sztuką, a matematyką
- liczne prace uczniów, dokumentujące realizację projektu
- część prac wykonanych przy użyciu oprogramowania GeoGebra i edytorów grafiki
- pracę wykonaną przez zespoły międzynarodowe
- karty pracy w języku angielskim i / lub w języku ojczystym
- komentarze dydaktyczne / metodologiczne
- zebrane i uporządkowane zasoby z Internetu dotyczące związków sztuki z matematyką.