uczestnicy: uczniowie z klasy VIIc oraz uczniowie z klasy VIIe
czas pracy: 3 tygodnie (23.11 – oddanie częsci I, 27.11 – część II, 3.12 – część III)
materiały:
kartony A3,
kolorowe kartki, kartony,
klej,
przybory geometryczne,
komputer z dostępem do internetu w celu wykonania części III
Przebieg pracy:
Część I
Część II
Maurits Cornelis Escher (1898-1972) – holenderski grafik o wyjątkowej wyobraźni geometrycznej, przedstawiciel op-artu, najbardziej znany artysta w świecie nauki.
Szczególnym obszarem zainteresowań Eschera stały się tesselacje (od ang. tessellation), czyli parkietaże płaszczyzny lub posadzki. Artysta tak pisał w liście do bratanka w 1944 roku: „Na pierwszym miejscu w pracy stawiam dopełniający się bez reszty regularny podział płaszczyzny. We wszystkich rysunkach z ostatnich kilku lat pokrywam ją całkowicie przystającymi figurami, nie pozostawiając ani kawałka wolnej przestrzeni; moje rysunki nie maja końca i powtarzają się na nich bez przerwy te same elementy”
Przyjrzyj się jak powstaje obraz Eschera
Wykonaj własny projekt zawierający teselację.
film instruktażowy
http://www.mathwire.com/geometry/tessdir.pdf
Część III
Opisz cały projekt w Power Poincie, Prezi lub w innym programie do prezentacji.
Zwróć w prezentacji uwagę na:
- pojęcie „parkietaż”
- rodzaje parkietaży
- zamieść zdjęcia swoich prac
- opisz jak powstały (z jakich wielokątów)
- zamieść krótką informację kim był M.C. Escher
- zamieść kilka zdjęć jego tesselacji
- opisz jak powstał Twój szablon – wstaw zdjęcia z jego powstawania
- zamieść zdjęcia Twoich teselacji
- nie zapomnij o podaniu kto wykonał prezentację, kto uczestniczył w projekcie (jeśli to była grupa),
- pamiętaj o podaniu linków do źródeł z których korzystałeś.
Dodatkowe materiały pomocnicze
parkietaż –
tesselacja – szablon
Inspiracje
https://www.pinterest.de/pin/38491771787109242/