Uczniowie z klasy VIc na lekcji utrwalającej pojęcia związane z obliczaniem drogi, czasu i prędkości pracowali z kartami pracy i Ozobotami.
Każda para uczniów otrzymała kartę z wydrukowaną trasą dla Ozobota oraz karty z zadaniami tekstowymi, które należało rozwiązać. Przy prawidłowej odpowiedzi do danego zadania Ozobot musiał zatrzymać się na 3 sekundy, a przy błędnych rozwiązaniach wykonywał zygzak.
Zadania – droga, prędkość, czas
Zadanie 1
Paweł wyruszył na pieszą wędrówkę o godzinie 8.00. Rozpoczął ją z zapałem i przez pierwsze 2 godziny wędrówki szedł z prędkością 6 km/h. Kolejną godzinę pokonywał z prędkością 5 km/h, a następne pół godziny z prędkością 4,2 km/h. Poczuł już takie zmęczenie, że ostatnie 20 minut wlókł się z prędkością 1,5 km/h. Ile kilometrów liczyła trasa pieszej wędrówki Pawła. O której godzinie ją zakończył?
Zadanie 2
Kasia idzie z prędkością 5/4 m/s. Do szkoły ma 0,75 km. O której najpóźniej musi wyjść z domu, by zdążyć na 8.00 do szkoły?
Zadanie 3
Rowerzysta porusza się z prędkością 20 km/h, a narciarz z prędkością 5 m/s. Kto z nich porusza się szybciej i o ile km/h?
Karta z trasą Ozobota